Simptomatica defectelor la cutii automate

In aceasta pagina gasiti cele mai des intanlite simptome ale defectelor la cutii automate de viteze, si cele mai comune cauze ale acestor simptome.

  • Cuplarea din pozitia Neutral – Drive a cutiei automate se face cu soc. Acest simptom poate fi cauzat de un defect la: Blocul de valve sau al unui defect la calculatorul cutiei automate de viteze si instalatia electrica a acestuia.
  • Cuplarea din pozitia Parcare – Reverse(Marsalier)a cutiei automate se face cu soc. Acest simptom poate fi cauzat de un defect la Blocul de valve sau al unui defect la calculatorul cutiei automate de viteze si instalatia electrica a acestuia.
  • La schimbarile de viteza efectuate de cutia automata apar socuri proeminente . Acest simptom poate fi cauzat de un defect la: Blocul de valve sau al unui defect la calculatorul cutiei automate de viteze si instalatia electrica a acestuia.
  • Patinaje (motorul se tureaza, iar masina nu accelereaza concomitant cu ridicarea in ture a indicatorului de la turometru) la schimbarile de viteza efectuate de cutia automata dupa care cuplarea brusca a acestora(mentionam ca acest simptom se percepe pentru cateva secunde). Acest simptom poate fi cauzat de un defect la: Blocul de valve sau al unui defect la calculatorul cutiei automate de viteze si instalatia electrica a acestuia.
  • Aparitia vibratiilor(trepidatii) pronuntate. (creand senzatia ca masina ruleaza pe un drum denivelat). Acest simptom poate fi cauzat de un defect la convertizorul de cuplu al unei cutii automate.
  • Oscilatia turometrului. Acest simptom poate fi cauzat de un defect la convertizorul de cuplu al unei cutii automate. Acest simptom poate fi cauzat si de un defect aparut la motorul autovehicolului, nefiind obligatoriu ca aceste oscilatii sa fie provocate de catre defectarea convertorului de cuplu al cutiei automate
  •  Disparita vitezelor superioare (4si5 , 5si6, 6si7 de la caz la caz in functie de modelul de cutie automata si numarul de viteze disponibile).Acest simptom poate fi cauzat de un defect la convertizorul de cuplu al unei cutii automate. Ne-rezolvarea defectului la timp va duce in final la deteriorarea completa a convertorului si implicit a imobilizarii a autovehicolului in timp scurt. (autovehicolul in momentul cuplarii din pozitia P in R sau D nu se mai deplaseaza de pe loc indifferent de turatia motorului).
  • In momentul rularii in trepte superioare, aparitia unor patinaje (goluri de cuplu). Aceste goluri dand senzatia de intreruperi ale sistemului de alimentare motor. Acest simptom poate fi cauzat de un defect la convertizorul de cuplu al unei cutii automate.
  • Nedeplasarea autovehiculului de pe loc in momentul actionarii atat in pozitia R-mers in spate cat si D-Mers inainte (indifferent de turatia motorului). Acest simptom poate fi cauzat de un defect la convertizorul de cuplu al unei cutii automate sau al filtrului de ulei
  • Deplasarea normal(uneori greoaie) atat in fata cat si in spate cat timp temperature motorului este foarte joasa(motor rece), o data cu incalzirea motorului si implicit cu incalzirea uleiului din cutia de viteze automata, deplasarea atat in fata cat si in spate fiind din ce in ce mai greoaie pana la stadiul de nedeplasare. Acest simptom poate fi cauzat de un defect la convertizorul de cuplu al unei cutii automate.
  • Zgomote de lichid curgand (cavitatie) car vin din directia inferior-centrala (imaginar; din fata schimbatorului de viteze), zgomote ce uneori se confunda cu un fluierat intermittent. Acest simptom poate fi cauzat de un defect la convertizorul de cuplu al unei cutii automate sau de un defect al filtrului de ulei.
  •  Zgomote suspecte si infranari ale rotilor. Acest simptom poate fi cauzat de distrugerea grupului conic al cutiei automate de viteze. Intalnit foarte des la autoturisme pe care au fost montate cutii automate ZF4HP20
  • Blocarea autovehicolului. Atentie: se poate bloca in mers. Distrugand intreaga linie hidraulica a unei cutii automate. Acest simptom este cauzat de defectarea grupului conic al cutiei automate de viteze.
  • Autoturismul nu pleaca de pe loc in pozitia Drive(Mers inainte) decat accelerat in jurul turatiei de 1800 rpm. Cauza: Fisurarea pistonului pentru treapta intai
  • Schimbarea uneia sau mai multor trepte de viteza ale cutiei automate se face cu patinaj, in momentul cuplarii putand exista uneori si un soc. Cauze: Fisurarea unui piston, arderea pachetelor de discuri, segmenti uzati, rulment de frictiune distrus.
  •  Senzatia de infranare a autoturismului in momentul schimbarii uneia sau mai multor trepte de viteza ale cutiei automate Cauza: Defectarea axului planetar(de la caz la caz)
  • Disparita treptelor inalte ale cutiei automate (respectiv treptele 4si5 sau mai mari ) (Defecte intalnite in general la cutii automate ZF modelele 6HP19 si 6HP26): Cauze: Distrugerea axului Intermediar si a axului de input din cutia automata.
  • Blocarea completa a rotilor motrice.(de la caz la caz tractiune fata, spate, sau integrala) Cauze: Distrugerea axului planetar al cutii automate.
  • Lipsa totala a treptelor de viteze 4 si 5.( Intalnit des la cutii automate marca Jatco) Cauze: Distrugerea pistonului din clutchul de mers inapoi al cutii automate.
  •  Plecarea de pe loc inainte indiferent de pozitia manetei, respectiv P-parcare, R-mers inapoi, N-neutral. Intalnit in general la autoturismele BMW X5 3.0 Diesel si Range Rover Vogue 3.0 Diesel. (Cutie 5L40) Cauza: Distrugerea Axului planetar impreuna cu axul central si a axului de input din cutia automata.
  • Nu pleaca de pe loc in reverse.. Cauze: La 5HP19 Distrugerea drumului de DNG (se fragmenteaza in multiple bucati, fragmentele se pot gasi in baia de ulei) La cutii automate Jatco:Distrugerea benzii de frictiune.
  •  Autoturismul functioneaza doar in prima treapta a cutii automate de viteze. Intalnit la cutii automate 4L65. Cauza: Distanta discurilor 3-4 nu este corect facuta de catre producator, afectand in acelasi timp si banda de franare respectiv vitezei 2 ,
  •  Senzatia schimbarii de doua ori a aceleasi trepte. Intalnita la cutii automate 722.6 (Mercedes) Cauza: Convertizor sau bloc hidraulic .
  • Neplecarea de pe loc nici in fata nici in spate. Cauze: La 6HP19 Distrugerea axului de input
  • Functionarea perfecta la rece, dupa incalzirea uleiului din cutia de viteze masina inainteaza foarte greu de pe loc: Cauze:  Distrugerea rulmentilor de input si a o-ringului.(doar in cazul cutiilor automate ZF5HP24)
  •  La plecarea de pe loc apar trepidatii, cu cat masina inainteaza trepidatiile se intensifica. Acest simptom este, intalnit la cutii automate de tip CVT, si de obicei sunt cauzate de defectarea  lantului si variatoarelor din cutia de viteze automata.

Nota* Mentionam ca defectarea calculatorului propriu zisa, (defectul putand fi localizat in diverse locuri din cadrul schemei electronice si aplicatiei acesteia) duce la oricare din simptomatica descrise de mai sus! (vezi pagina „Reparatii calculatoare si cablaje electronice la cutii automate”)

Cauze ce duc la defectarea cutiilor automate specifice autovehiculelor 4×4

La simptomele enumerate mai sus, una dintre cauze poate fi exploatarea incorecta (contrar indicatiilor date de producator) a atovehicolului cu tractiune integrala(4×4) Acestea de la caz la caz avand mai multe regimuri de tractiune in functie de conditiile de rulare specifice activitatii care implicit coreleaza cuplul motor – roti motrice prin cutii de transfer , reductoare spre transmisiile automate in parametrii ideali. Ex. exploatare incorecta:

  • rularea autovehicolului cu anvelope de diferite dimeniuni ( doua sau mai multe dimensiuni diferite pe axe) de cat cele date de producatorul autovehicolului
  • accelerarea excesiva(fortarea) in treptea cutiei de transfer “Greu”(Low)
  • Accelerarea excesiva in cazul in care grupurile masinii sunt in pozitia “Block”(diferentiale autoblocante)
  • Fortarea autoturismului in conditii de off-road extrem timp indelungat.
  • Tractarea de suprasarcini (greutati depasite de parametrii dati de producatorul autovehiculului).

Pentru mai multe detalii si programari pentru reparatii si diagnoza cutii de viteze automate, sunati 24/7  la numarul de telefon 0721 148 168

error: Continutul este protejat !!!