Efectele caldurii asupra unei cutii automate

Caldura este cel mai mare inamic al unei cutii automate

Supraincalzirea este responsabila pentru 90% din defectiunile de la o cutie automata. Temperaturile normale sunt undeva la aceeasi valuare cu temperatura  radiatorului de racire de la motor, care este reglat de catre termostat undeva la 90 de grade Celsius.

O parte sau toata functia de racire a unei cutii automate, in functie de producator, este fabricata in radiatorul de racire a motorului.Uleiul fierbinte dintr-o cutie automata circula printr-o serie de tevi prin partea de jos(de obicei) a radiatorului motorului, astfel racindu-se. Racirea fiind un termen relativ aici, radiatorul avand si el undeva intre 80 si 100 de grade. C

Cu cat temperatura uleiului dintr-o cutie automata creste, durata de viata a acestei cutii automate scade drastic.

La temperaturi crescute, uleiul unei cutii automate se oxideaza, luand o culoare maronie inchisa, si prinde un miros de ars. In timp ce caldura distruge calitatile de lubrificare si frecare ale uleiului, un smalt incepe sa se formeze pe piesele  acestei cutii automate (precum blocul de valve),  acesta interferand cu operatiunile normale ale unei cutii automate.  Daca temperatura atinge 120 de grade, garniturile de cauciuc din interiorul unei cutii automate incep sa se intareasca, fapt care duce la pierderea de presiune si ulei. La temperaturi mai inalte clutch-urile incep sa cedeze , iar cutia automata  sa nu mai functioneze. De regula fiecare crestere de 10 grade va scadea viata uleiului unei transmisii automate in jumatate.

  • 90 de grade C – va permite uleiului dintr-o cutie automata sa ruleze pana la 50.000 de km dupa care acestei cutii automate trebuie sa i se efectueze un schimb de ulei si filtru.
  • 100 de grade C – injumatateste viata uleiului dintr-o cutie automata , unei cutii automate afectate de astfel de temperatura i se va efectua un schimb de ulei si filtru la 25.000 de km. Majoritatea cutiilor automate sunt afectate de astfel de temperaturi
  • 110 grade C – injumatateste din nou viata uleiului dintr-o cutie automata, unei  cutii automate afectate de astfel de temperatura i se va efectua un schimb de ulei si filtru la 12.500 de km
  • 120 grade C – injumatateste din nou viata uleiului dintr-o cutie automata, o astfel de temperatura poate afecta grav componentele unei cutii automate, dupa cum ati vazut mai sus.

Reparatii cutii automate supraincalzite
Bazandune pe aceste temperaturi putem observa cum conditiile de supraincalzire a sistemului de racire a unei cutii automate sunt cauza pentru inlocuirea urgenta a uleiului din transmisie, si in unele cazuri pot creea defectiuni serioase intr-o cutie automata.

Tractarea altor autoturisme cauzeaza cresterea temperaturii unei cutii automate. 

Tractarile usoare-moderate (o remorca simpla, o mini rulota) vor incerca sa creasca temperatura unei cutii automate, dar racitorul va face fata in majoritatea situatiilor. Dar daca tractati in momentul in care temperatura de afara este ridicata (vara pe canicula), in zone de munte /in panta, tractati alte autovehicule cu o masa de peste 1,5T, sau oricare dintre urmatorii trei factori vor dauna grav unei cutii automate fara racire suplimentara:

  • Tractarea in overdrive, va crea caldura in excess si probabil defectiuni ale componentelor de overdrive dintr-o cutie automata.
  • Greutatea in plus a tractarii se resimte atat asupra motorului cat si a unei cutii automate, lucru care va creste temperatura la ambele. Daca sistemul de racire nu face fata caldurii in plus, viata uleiului va fi redusa (precum in lista de mai sus) sau poate chiar provoca defectiuni in interiorul unei cutii automate.
  • Tractand peste limita autorizata a autoturismului, pe langa faptul ca este nesigura, acest lucru va creste de asemenea temperatura extrem de mult.

Monteaza sistem de racire suplimentar la cutii automate atunci cand tractezi 

Instalarea unui sistem auxiliar de racire va poate ajuta impotriva incalzirii excesive si impotriva defectiunilor prematurile la cutii automate. Scazand temperatura cu 10 grade, va creste viata ueluiului unei cutii automate si viata acesteia de asemenea. Majoritate sistemelor de racire suplimentare vor scadea temperatura cu 10-15 grade.

Efectueaza schimburi de filtru si ulei regulat

Precum v-am descris mai sus, caldura afecteza uleiul din interiorul unei cutii automate, scazandu-i semnificativ proprietatile de lubrificare, acest lucru afectand la randul sau piesele din interorul unei cutii automate.

De aceea producatorii de cutii automate recomanda schimbarea uleiului periodic. ( 25.000 – 30.000 de km in conditii normale , in care nu sunt incluse tractarea , temperaturi ridicate de lucru, off-road extrem etc)

Pentru efectuarea schimburilor de ulei la cutii automate sau montarea unui sistem de racire suplimentar la o cutie automata, nu ezitati sa ne contactati la 0721-148.168 pentru o programare sau orice intrebare legata de cutii automate.

 

error: Continutul este protejat !!!