Cutie automata SMG

17475b_800O cutie automata SMG este in realitate o cutie de viteze manuala electrohidraulica, ce foloseste un ambreiaj automatizat, spre deosebire de o cutie manuala conventionala in care soferul actioneaza ambreiajul. Ambreiajul este controlat de un computer si siste
me hidraulice. Pentru a schimba treptele, soferul selecteaza viteza cu maneta schimbatorului de viteze, iar sistemul cutii automate opereaza automat ambreiajul si acceleratia. De asemenea multe dintre aceste cutii automate opereaza in mod secvential, unde soferul poate trecea dintr-o treapta in alta, doar in ordine.

In functie de implementare, unele cutii automate SMG schimba automat vitezele in momentul potrivit precum o cutie automata standard., iar altele necesita ca soferul sa selecteze manual treapta si cand motorul este la linia rosie. In ciuda similaritatilor superficiale, o cutie automata SMG difera, in operatiile interne si modul in care se „simte” la condus, de o cutie automata tiptronic.

Cea mai des intalnita aplicatie a unei cutii automate SMG la autoturisme, este in autoturismele Ferrari incepand cu sfarsitul anilor 90 la modelul F355 F1. Modelul lor de cutie automata SMG, cea mai noua varianta fiind numita „F1-Superfast”, cu timp de trecere dintr-o treapta in alta de 60ms, a fost creat sa stea ca legatura cu eforturile lor in Formula 1. Tehnologia a fost trecuta si la compania-sora, Maserati, unde intalnim o cutie automata SMG numita „Cambiocorsa”. Cutia automata Selespeed de la Alfa romeo, este prima cutie automata SMG folosita intr-o masina fabricata la scara larga, fiind de asemenea derivata din cutia automata SMG de la Ferrari.

BMW  a oferit acest tip de cutie automata numit simplu SMG (cutie manuala secventiala) pe E36 M3 si mai tarziu SMG-2 pe E46 M3. O cutie automata SMG are atat modul manual cat si modul de schimbare a treptelor automat. In interiorul diveritelor moduri exista programe diferite cu 6 setari pentru a controla schimbarea treptelor manual, si 5 setari pentrul modul automat.

Mai tarziu a treia generatie de Toyota MR2 a folosit o versiune a celor de la Toyota a cutii automate SMG numita SMT (transmisie manuala secventiala). Desi nu opereaza la fel de bine ca o cutie automata SMG europeana, sistemul celor de la Toyota este cel mai ieftin de fabricat, iar Toyota MR2 este cea mai ieftina masina ce detine o cutie automata secventiala.

Intr-un sfarsit, Grupul Volkswagen ( parintele proprietar Lamborghini) introduce o cutie automata SMG pe Lamborghini Gallardo (E-Gear) dupa care adaugand o alta cutie automata SMG si pe Audi R8 (R tronic).

BMW a trecut de atunci la o cutie automata dublu ambreiaj Getrag in ultimul M3,  la fel si Ferrari in 2009 cu modelele California si 458 Italia.

Aplicatii ale cutii automate SMG

  • Alfa Romeo 156 JTS/GTA
  • Alfa Romeo 147 TS/GTA
  • Alfa Romeo GT
  • Alfa Romeo 159
  • Alfa Romeo Brera
  • Alfa Romeo Spider
  • Alfa Romeo 8C Competizione & 8C Spider (Q-Select)
  • Aston Martin (certain models)
  • Audi R8 (R tronic)
  • 1997 BMW E36 M3[2] (SMG)
  • BMW E46 M3 (SMG II)
  • BMW E60 M5 (SMG III)
  • BMW E63/64 M6 (SMG III)
  • BMW E85 Z4 (Optional SMG)
  • Fiat Stilo Abarth (Selespeed)
  • Fiat Bravo Brazil (Dualogic)
  • 1997 Ferrari F355 (F1)
  • Ferrari FXX
  • Ferrari 360
  • Ferrari Enzo
  • Ferrari F430
  • Ferrari 612 Scaglietti
  • Ferrari 599
  • Lamborghini Gallardo (E gear)
  • 2010 Lexus LFA (ASG)
  • Maserati (certain models)
  • Proton Savvy AMT
  • 2002 Toyota MR2 (SMT)

 

error: Continutul este protejat !!!