Cutie automata DSG

borgwarner_dsgO cutie automata direct-shift(schimbare directa), des abreviata cutie automata DSG, este in realitate o transmisie manuala controlata electronica, avand dual-clutch(dublu ambreiaj) si axe fixe dar fara pedala de ambreiaj,avand posibilitatea de controlare automata sau semi-automata. Prima transmisie automata (cutie automata) cu dublu-ambreiaj, a derivat din cercatarea si dezvoltarea celor de la Porsche pentru autoturismele de curse 962 in perioada anilor 1980.

In termeni simplii o cutie automata de tip DSG este formata in realitate din doua cutii de viteze manuale (inclusiv ambreiaje), intr-o singura carcasa, si functionand ca o singura cutie de viteze. Acest tip de cutie automata a fost proiectata de catre compania, producatoare de cutii automate,

In momentul lansarii in 2003, a devenit prima cutie automata dual-clutch(dublu ambreiaj) montata pe un autoturism produs in serie, fiind montata pe piata germana pe  Volkswagen Golf Mk4 R32, imediat dupa pe piata mondiala fiind montat acest tip de cutie automata si pe varianta originala Audi TT 3.2.

Avantaje cutie automata DSG

  • consum de combustibil mai economic fata de o cutie automata clasica, si chiar si de cat unele cutii de viteze manuale
  • fara pierderi de cuplu de la motor catre roti, in momentul schimarii treptelor.
  • trecerea dintr-o treapta inferioara in una superioara intr-un timp scurt de  8 milisecunde, in momentul in care calculatorul anticipeaza schimbarea de viteza.
  • trecerea dintr-o treapta superioara in una inferioara in exact 600 milisecunde, indiferent de turatie sau modul operational al cutii automate DSG,

Dezavantaje cutie automata DSG

  • marginal, o eficienta mai scazuta fata de o cutie de viteze manuala, in special la variantele acestei cutii automate DSG cu ambreiaj umed.
  • uleiuri speciale de cutie automata DSG, cu un pret ridicat, cu aditivi dedicati necesari, si schimbari regulate ale acestora.
  • pret de fabricatie ,relativ ridicat,  al acestei cutii automate crescand pretul autoturismelor de noi.
  • trecerea dintr-o treapta inferioara, intr-o treapta superioara, intarziata in cazul in care calculatorul motorului nu anticipeaza schimbarea treptei. (in generala pana la 1100 ms, in functie de situatie)
  • unitatile mechatronic din primele modele de cutie automata au multiple defecte de fabricatie, fiind necesara inlocuirea acestor unitati.
  • o greutate mai mare decat o transmisie manuala conventionala de la Getrag.
  • Capacitatea de manevrare a cuplului, percepe o limita de modificari after-market ale motorului (chip-tuning motor etc)

 

error: Continutul este protejat !!!